
Wat is SEO?
SEO staat voor ‘search engine optimization’, wat simpelweg zoekmachine optimalisatie betekent. Het is een verzameling van processen en verbeteringen die tot doel hebben om websites
Bekijk hier alle artikelen in onze Online Marketing Kennisbank of navigeer verder naar onze gespecialiseerde kennisbanken per marketing categorie.
Online Marketing, Digitale Marketing en Internetmarketing; verschillende termen die hetzelfde omvatten: een verzamelnaam voor alle marketing praktijken die online (op het internet) plaatsvinden.
En waar deze praktijken zich op richten? Op het promoten van producten of diensten via digitale kanalen zoals websites, zoekmachines, sociale media, e-mail en mobiele apps.
Het doel van online marketing is het vergroten van de naamsbekendheid, het verkeer naar een website, het genereren van leads en uiteindelijk het omzetten van deze leads in betalende en terugkerende klanten. En dat alles op een zo kosteneffectieve manier als mogelijk.
Om deze doelen te bereiken worden verschillende online marketing technieken gebruikt, die allemaal met elkaar in verband staan om een zo optimaal mogelijk resultaat te behalen.
In onze online marketing kennisbank bespreken we alle technieken met uitgebreide artikelen, infographics, FAQ’s en how-to explainers. Allemaal via handige categoriepagina’s waar je alle artikelen die bij dezelfde techniek horen kunt vinden.
Zo kom je in de kennisbank meer te weten over het opzetten van marketing analytics om zo alle belangrijke data meetbaar te maken. Ook gaan in op de verschillende marketing strategieën die er zijn, zodat je een succesvol fundament kunt leggen voor jouw online marketing.
De volgende stap is het bereiken van je doelgroep zodat je meer bezoekers ontvangt op je website. In marketing terminologie noemen we dit Online Verkeer. Online verkeer kan via twee wegen bereikt worden die elkaar perfect aanvullen.
De eerste manier is via organische marketing: marketing die je kunt doen zonder dat daar advertentiekosten aan vast zitten. In de online marketing kennisbank leggen we je uit hoe je hier succes mee kunt bereiken via SEO en Content Marketing.
De tweede manier is via online advertising. Waar SEO en content marketing onmisbaar zijn in elke lange termijnstrategie, kan het even duren voor je resultaat ziet. Via online advertising zoals Social Media Marketing en Pay-per-Click (PPC) Advertising kan je via advertenties snel een groot bereik behalen.
Voor elke marketing campagne heb je een specifiek doel: het verkopen van een dienst of product, of bijvoorbeeld het binnenhalen van een nieuwe lead. Via Conversion Rate Optimization (CRO) kan je data-gedreven optimalisaties aanbrengen op je landingspagina’s of je marketing campagnes om zo jouw conversieratio te verhogen.
En met het bereiken van een conversie stopt je marketing niet. De beste klant is een terugkerende klant, en zoals we net al hebben besproken: niet alle conversies zijn gelijk aan een aankoop van jouw (hoofd-)product of -dienst. Via e-mailmarketing of social media remarketing kan je jouw leads meenemen in je marketing funnel en de relatie onderhouden met je bestaande klanten.
Zo.. Je hebt een beknopt overzicht kunnen krijgen van de online marketing wereld en de verschillende technieken die samen tot een optimaal resultaat leiden door de volledige klantreis. Onderaan dit artikel kun je direct navigeren naar alle online marketing categorieën in onze kennisbank, of gelijk de artikelen induiken om meer te lezen. Veel succes en stuur ons vooral een berichtje als je nog verder vragen hebt of suggesties voor nieuwe artikelen!
SEO staat voor ‘search engine optimization’, wat simpelweg zoekmachine optimalisatie betekent. Het is een verzameling van processen en verbeteringen die tot doel hebben om websites
Structured Data: je hoort er steeds vaker over. Maar wat is het? En hoe draagt het bij aan een betere positie van je website in zoekresultaten? In dit artikel leggen we het je uit!